«Κόκκινο» με πολύ μαύρο κι ελάχιστο (λερωμένο) άσπρο στο Θέατρο Αλκμήνη

Κόκκινο, το χρώμα τής εμμήνου ρήσεως, της επανάστασης, της οργής, της ντροπής, της αιδούς, της αμηχανίας, της μετάληψης, του ηλιοβασιλέματος…

Απ’ όλα αυτά μόνον το αίμα, η οργή και ανάμνηση τελετουργικών θυσιών στη Μάννα Γη, με θολή ανάμνηση τής Αστάρτης/Αρτέμιδος και της Σκανδιναβικής Μεγάλης Μητέρας Θεάς.

Τα νιάτα είναι πάντα οργισμένα. Ας θυμηθούμε τον Μινώταυρο…

Τα νιάτα είναι ασυμβίβαστα γιατί δεν κατέχουν ακόμη το περιεχόμενο των λέξεων «ανημποριά», «γερατειά», «αδυναμία», «εξάρτηση», «διπλωματία»…

Τα νιάτα είναι επαναστατημένα γιατί είναι ο χυμός στις φλέβες των δέντρων που τα σκανδαλίζει.

Από την μονομαχία Αφροδίτης και Αρτέμιδος στον πρόλογο τού ευριπίδειου «Ιππόλυτου» μέχρι την «Ερωφίλη» είναι μεν μακρύς ο δρόμος, όμως ο αιμοσταγής λόγος τού Σενέκα στη «Μήδεια» δείχνει πως δράμα χωρίς αίμα δεν καθίσταται δυνατόν.

Σε αυτό το υπέρ-γλωσσικό χοροθέατρο θαύμασα την τόλμη τής Performer να κινήσει το σώμα της σε πρωτόγονους ρυθμούς αναπαριστώντας σαφώς, σαφέστατα, γονιμολατρικές τελετές χαμένες στα βάθη τής Προϊστορίας.

Μόνο το Καρναβάλι και οι κατά τόπους παραδοσιακές εορτές, για να μην αναφερθώ στις ιδιωτικές τελετουργίες και στο καλλιτεχνικό τους απείκασμα, μόνον εκεί που καταλύονται οι περιορισμοί για το «βρώμικο» ορισμένων ζωνών του ιερού ανθρωπίνου σώματος, μόνον εκεί όπου ο άνθρωπος ανασυντίθεται μέσα από τα σπαράγματά του σε μία και μοναδικά ανεπανάληπτη οντότητα, μόνον εκεί το αισθητικό, το ιδεολογικό, το θρησκευτικό, το φιλοσοφικό, το κοινωνικό και το πολιτικό επίπεδο συγκλίνουν αφού συμπεριλαμβάνονται κι εμπεριέχονται, αναφέρονται και υποκύπτουν, προκύπτουν και αναδύονται από την έλλογη ή αυτόματη δράση τού σώματος ως κοινωνικής μονάδας.

Από και προς το σώμα επέρχονται και προέρχονται όλα τα καλά κι αγαθά (με τα αντίθετά τους βεβαίως).

Στο σώμα επιδιώκουν κατοχή οι πάσης φύσεως εξουσίες.

Το σώμα του Προμηθέα αλυσοδένουν στον Καύκασο η Βία με βοηθό της το Κράτος.

Ο Δίας δεν ανέχεται ανταρσίες, αντιρρήσεις, διαλλακτικές, εναλλακτικές. Μόνον από συναλλαγματικές κατέχει.

Η πατριαρχική, απολυταρχική, μονοκρατορική εξουσία πάνω στις ζωές των άλλων το σώμα έχει ως πεδίο μάχης αναπότρεπτο.

Εάν το σώμα αφεθεί ελεύθερο να αναπνεύσει τότε (και μόνον τότε) το μυαλό προλαβαίνει να οξυγονωθεί, να σκεφτεί καθαρά και να διεκδικήσει την ελευθερία, την ανεξαρτησία και την αυτονομία του.

Εάν εκλείψει ο Φόβος κανείς εχθρός δεν μπορεί να περάσει τα τείχη τής ύπαρξής μας.

Σε αυτή την γυναικεία υπόθεση που συνθέτει αυτή την παράσταση σε τρία διαδοχικά επίπεδα-φάσεις, ο/η Άνθρωπος πάσχει και παλεύει να λυτρωθεί από τα δεσμά του/της (τού Έρωτα και τού Θανάτου) μη εξαιρουμένου.

Εκλεκτές οι μουσικές που επένδυσαν το όλον θέαμα/ακρόαμα. Έλειπαν όμως οι προβολές για να μην γυρίσουμε σε τεχνικές βωβού κινηματογράφου.

Οπωσδήποτε όμως, αυτή η επιλογή ήταν απολύτως συνεκτική και υποστηρίχθηκε τέλεια από την μοναδική, μοναχική και πολυδιάστατη δημιουργό-ερμηνεύτρια Χριστίνα Κυριαζίδη.

Κάτι νέο αναδεύεται στην θολή και λασπώδη περιρρέουσα ατμόσφαιρά μας. Μένει μόνο να το ανακαλύψουμε, να το εντοπίσουμε, να το φωτίσουμε και να εστιάσουμε πάνω του.

Έτσι θα αναδυθούν από το έλος οι «βεντέτες» και το “main stream” τού μέλλοντος κόσμου.

Για την ώρα, εγώ τα βλέπω κάπως συγκαταβατικά όλα αυτά τα θεάματα που εξορίζουν τον έναρθρο λόγο, χωρίς όμως και να τον υπερβαίνουν…

Η παγκοσμιοποίηση δεν είναι μεμονωμένα κύματα αλλά μία θάλασσα κβαντικών πιθανοτήτων.

Το τι θα υλοποιηθεί εξαρτάται από το πού επενδύουμε την ενέργειά μας, ατομικά και συλλογικά.

Δείτε αυτή την παράσταση, που ταξιδεύει και εκτός συνόρων. Μην την χάσετε, αλλιώς πώς θα την ξεπεράσετε;

Εννοώ βέβαια την υπέρβαση ορίων, εσκαμμένων κι εσκεμμένων.

‘Όλα καλά, αλλά η μοναξιά δεν αντέχεται, ούτε πάνω στη σκηνή με το σμάρι των θεατών να υποτονθορύζει από κάτω…

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
https://konstantinosbouras.gr


info από το Δελτίο Τύπου:

ΚΟΚΚΙΝΟ
Τρία κεφάλαια από την ζωή μιας γυναίκας

Πέμπτη στις 21:00 & Σάββατο στις 19:00
Θέατρο Αλκμήνη

Το “κ ό κ κ ι ν ο” της Χριστίνας Κυριαζίδη είναι μια σπονδυλωτή σκηνική σύνθεση που αφορά την σχέση μιας γυναίκας με τον έρωτα, την μητρότητα και τον χρόνο. Τρία αναπόφευκτα κεφάλαια στην ζωή μιας γυναίκας που η ηθοποιός προσεγγίζει με την βοήθεια της ποίησης, της κίνησης και της μουσικής.

Σε ένα αφαιρετικό σκηνικό, με ένα ακορντεόν, μια καρέκλα και ένα σακάκι, και με μοναδικό συνεργό της τον ποιητικό λόγο, το σώμα και την φωνής της, η Χριστίνα Κυριαζίδη επιθυμεί μια ωδή στην γυναικεία φύση.

Η χοροθεατρική αυτή τριλογία αποτελείται από 3 solo performances:

• «οδός Θ.»
Mια σκηνική δραματοποίηση της ομώνυμης ποιητικής συλλογής της Χ.Κυριαζίδη. (Εκδ. Πυξίδα), που περιστρέφεται γύρω από το μοτίβο του έρωτα.

• «νάνι μάνα να να να» , ένα νανούρισμα για μάνες και κόρες
Mια σκηνική σύνθεση, όπου η Χριστίνα Κυριαζίδη μιλά για την πολύπλοκη και πολύτιμη σχέση μάνας και κόρης, με αφετηρία την ομώνυμη σύνθεση ποιημάτων της, και νανουρίσματα από διάφορες γωνιές του κόσμου.

• «μια συνομιλία με τον χρόνο»
Mια χορογραφία βασισμένη στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση [ΤΙΜΕ] του Ισλανδού συνθέτη Smári Gudmundsson, που επιθυμεί να υμνήσει τον κύκλο της ζωής μέσα από το γυναικείο σώμα.

Ποίηση, σκηνοθεσία, ερμηνεία: Χριστίνα Κυριαζίδη
Μουσική: Smári Gudmundsson
Γραφιστικά: Michelangelo Bevilacqua
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου, Κατερίνα Αρβανίτη

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Παραστάσεις: Από 2 Μαρτίου έως 8 Απριλίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Πέμπτη στις 21:00 & Σάββατο στις 19:00

Διάρκεια παράστασης: 65 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων
Προπώληση: 12€
Μειωμένο: 10€
Ατέλειες: Δωρεάν

Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices
-Online: https://www.ticketservices.gr/event/kokkino-theatro-alkmini/?lang=en
-Τηλεφωνικά: 2107234567
-Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8-12, Γκάζι
Σταθμός ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
Τηλέφωνο: 210 3428650

Η Χριστίνα Κυριαζίδη είναι Ελληνίδα συγγραφέας, ηθοποιός, μουσικός, podcaster και ραδιοφωνική παραγωγός με έδρα το Βερολίνο. Είναι ιδρύτρια του project STORY FOR FOOD, με το οποίο συλλέγει ηχητικές ιστορίες σε 14 γλώσσες και διοργανώνει εκδηλώσεις προφορικής αφήγησης και ραδιοφωνικές εκπομπές. Είναι επίσης η ιδρύτρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Αφήγησης Ιστοριών και Παραστατικών Τεχνών “We Love Stories” στα Χανιά της Κρήτης. Σπούδασε υποκριτική και θεατρική συγγραφή στην Ελλάδα και την Μεγάλη Βρετανία και έχει εργαστεί ως ηθοποιός, δραματουργός και παιδαγωγός θεάτρου σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής. Τα θεατρικά της έργα έχουν βραβευτεί και παρουσιαστεί στην Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Βραζιλία και την Ισπανία, και η ποίηση της έχει δημοσιευτεί στην Ελλάδα.

Περισσότερες πληροφορίες: http://christinakyriazidi.com/